torsdag 28 maj 2015

Utdelningar Maj 2015


Så var snart maj till ända. Det är en börsdag kvar men jag har fått de utdelningar jag förväntat mig.  Sista månaden med förstärkning av utdelningar från Sverige och starkaste månaden hitintills.


AT&T Inc 71.31
Byggmax Group 340.6
Chambers Street Properties 46.61
Deere & Co 49.86
EPR Properties 39.78
Hennes & Mauritz B 204.75
Industrivärden C 368.75
Investor A 405
Kinder Morgan Inc 59.19
Kinnevik B 145
Knowit 455
LTC Properties Inc 25.6
Procter & Gamble Co 38.14
Realty Income Corp 49.84
SAS PREF 325
STAG Industrial Inc 51.78
Vitrolife 90
Total: 2766.21

Vid en månadskostnad på 20 000 kr så täcker månadens utdelningar 13.83 % av våra utgifter. 

Totalt under 2015 har det kommit in 6300,77 kr i utdelningar och målet ligger på 10 000kr. Det borde klaras av, lite beror på hur dollarkursen håller sig. Blir nog inte så mycket investeringar mer under året, förutom återinvestering av utdelningar, då jag snart går på föräldraledighet och inkomsten minskas. 

Under maj stuvades det om lite i portföljerna, sålde av småslattar av LTC, STAG och Reality Income som jag hade i min ISK. Nu är det bara svenska innehav i ISK. Utländska hamnar i KF. Köpte på mig mer av Investor, Industrivärden, Kinnevik, Byggmax & Clas Ohlson. 

Renodlade även min IPS så att jag inte har några bolag som är med i Superlånet. Dessa hamnar alla i min ISK istället vilket ger mig mer utrymme för belåning om det skulle behövas. Avanzas mini courtage borde få någon form av samhällspris. Snacka om att möjliggöra för alla att handla med aktier.

Har lagt upp en sida i bloggen som samlar alla utdelningsrapporter. Denna finner ni under fliken Utdelningar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar